Aug 10, 2011

The making of....Kad raya jabatan

Aish..harini bosan tahap melampau la pulak..sejak bulan puasa ni bersemangat betul buat kerja, terus siapkan laju-laju..thats why bila keje dah habis taktau nak buat apa..nak melayan facebook pun asyik orang yang sama update, pastu bende remeh temeh pun nak post. Kalau boleh apa yang terlintas dalam kepala otak semua dia nak tulis..Ntahapehapentah..@&$#%^+22$%^)1

Oh, nak cerita pasal the making of kad raya jabatan..wah-wah, 1st time jabatan aku terniat nak buat kad raya..selama ni melangut je tengok kad raya jabatan orang lain, tak pun staf-staf daerah punya kad..Bulan puasa semangat seh! Kami pun berjanji-janjila nak pakai baju ape, warna apa bagai..meriahla jugak tapi malangnya tak ambil gambar ramai2 lak..cemmana la tak teringat..

Jabatan aku ada 4 unit besar, 3 unit kecik..Unit yang kecik2 ni kesian, tak dapat nak bagi komitmen sangat..2 daripada unit kecik tu aku yang handle, unit aset dan unit pembangunan, so tak kesahlaaa..Meh sini aku tayang sket "adik-beradik" dalam Jabatan aku..



Unit Pengurusan - Kepala dia si Zamri..yang lain2 anak buahla..nasib korangla dapat bos muda2 macam kitorang ni yek..hehe!



Unit Kewangan - Kepalanya tak lain tak bukan, TuanPunya Blog nie..satu je teruna ada..ni la penyelamat unit sebab dia yang paling lama dok dalam unit ni sampai KepalaDiaDahBengongAsyikNakMintakTukar je...tapi unit kitorang memang best! (walaupun pakaian masa ni orang cakap macam nak berkabung..huhu)



Unit Operasi 1 - Ketuanya takde jadi anak-anak buah boleh bersuka-ria berposing yek..


Unit Operasi 2 - Kepalanya si Zamri lagi..almaklumla kat Jabatan aku ni sorang pegawai pegang 2-3 jawatan..tu yang aku selalu komplen aku banyak keje tu (si Zamri ni tak banyak kejenye, asyikla ngacau aku buat keje, malas nak layan..) Dan unit ni la paling havoc sekali..kira penceria suasana la.

Ekceli ramai gak yang tak ada masa ni..ada yang mc, ada yang taknak amik port dan ade yang saje tak nak amik gambar..ngade2 kan?Bos aku takde gamba ke? Takyah la expose, kang tak leh tido malam lak bos aku tu..haha!

Nanti gamba kad yang dah siap aku tunjuk ye..Selamat Berpuasa!!



4 comments:

Nini Hartini said...

kad raya siap ada gambar setiap jabatan ke? bestnyaaa.. kalau saya, kad raya logo sekolah je lah. kehkehkeh

Einaz Shah Rizal Thomas said...

bestnyer ! selamat berpuasa ;D

Mrs. Adnan said...

ye Nini Hartini..pestime tu buat kad raya jabatan so semua eksited nak letak gambar..btw, Selamat berpuasa dan selamat hari raya!

Mrs. Adnan said...

Selamat berpuasa juga Einaz! :)