Sep 21, 2011

The new Kitten In Da House..

Lama tau aku tak bela kucing..nak dekat 3-4 tahun jugak sejak kucing kitorang si Kenit hilang@dicuri orang..si Kenit ni warnanya tompok2 hitam+putih+oren..paling lama seingat aku kitorang pernah bela adalah si Kuning, seekor kucing warna oren..lama gak kot sampai berpindah-randah dari satu rumah ke satu rumah..dan si Kuning hilang mungkin sebab dia dah tua..dalam umur 8tahun gitu..orang cakap, kucing kalau nak mati dia tak akan mati berdekatan kita unless dia mati kena langgar..btol ke??



Now, introducing the most lovable + playfullest kitten in da world..haha! hentam kromo je perkataan playfullest tu..MEHO..why MEHO?? Ntahlah, owner dia yang buh nama macam tu..idok pulak aku bertanya kenapa nama dia camtu..

MEHO ni diberi oleh my best friend masa skola Dato' dulu.. oleh sebab ownernya bakal memiliki anak 'sendiri' dan ibu kepada kitten ni bakal bersalin lagi, maka owner ni baik hati bagi aku kucing ni..Jauh ko merantau naik kete dari Seri Kembangan ke Melaka..sebenarnya dia sayang kot kucing ni tapi dah tak larat nak membela banyak sangat kucing, so she let go si adorable ni..

Mulanya memang agak keliru la sebab kitorang tak pernah bela kucing ala-ala Parsi ni..biasa bela kucing kampung yang tahu berdikari je..si MEHO ni pulak jenis kucing indoor..yang hanya tahu main, makan makanan mahal, siap ada playland sendiri dan berak dalam pasir...demn kan?? haha... Hubby aku cerita masa mula-mula sampai kat rumah kat kampung, she refuse to eat, to poo-poo..culture shock agaknya..tu la..selama ni ko duk kondo, alih-alih duk rumah kampung?? sedangkan manusia pun selalu sangat kita dengar culture shock, inikan pula haiwan..:) Hubby aku pun tak senang duduk lalu dhantarnya pulak ke Muar..rumah yang lebih moden la..haha!!



Tengok ko...siap landing atas perut lagi...banyak cantek muka ko!! Oh ya, tu abang aku..dialah akan jaga MEHO kat Muar before aku akan amik dia bawak balik ke JB.. Ish, tengok gambar2 ni, tak sabar lak nak bawak balik JB.. tunggu ek MEHO..nanti main sama Adib tau..adib pun suke kucing gak..nanti dia akan tarik ekor MEHO sampai putus...haha!!

Okla, bye!!

(entry aku memang begini ek, tetiba je dah habis....)


p/s: aku nak tukar nama kucing ni..ape ek nama sesuai??

2 comments:

Unknown said...

Nama laddies ni MIHO huhu dan dia dah biasa dipanggil miho.. huhu kalau panggil MIHOOOOOO nnt dia lari terkedek2 datang kat kita.

Rohani Hashim said...

waa gitu, taknak makan taknak berak...sabo je lah